FORRETNINGSINFORMASJON
Made it Cosmetics drives av Create it AS
Briskebyveien 38
0259 Oslo
Foretaksregistrert
Org.nr.: 831 719 532
info@madeitcosmetics.com

Disse vilkårene og betingelsene gjelder for alt salg av varer og tjenester fra denne nettsiden til forbrukere. Salgsvilkårene, sammen med din bestilling og ordrebekreftelse, utgjør hele avtalen for kjøpet.


PARTENE
Denne nettsiden administreres av Made it Cosmetics - Create it AS (heretter referert til som selger, vi eller oss). Made it Cosmetics er en merkevare eid av selskapet Create it AS.

Kjøper (heretter referert til som kjøperen, du, deg, din eller ditt) er forbrukeren som foretar bestillingen på madeitcosmetics.no.


PRIS
Alle priser er oppgitt i NOK. Alle priser er inklusiv mva og eksklusiv frakt, med mindre annet er oppgitt. Den oppgitte prisen du skal betale vil fremkomme før bestilling og inkluderer alle utgifter forbundet med kjøpet (frakt, emballasje, porto m.m.) Ytterligere kostnader som ikke er opplyst før kjøpet er foretatt, skal du ikke bære.


BETALING
Selger kan kreve betaling for varen fra tidspunktet den blir sendt fra oss til deg.

Dersom du bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan vi reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet vil bli belastet samme dag som varene sendes. Dersom du betaler med Klarna faktura, vil fakturaen bli utstedt når vi sender varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 1 dager fra du mottar varen. Kjøpere under 18 år kan ikke betale med faktura.


LEVERING
Vi benytter oss av HeltHjem og Bring som fraktleverandører på alle våre pakker.

Vi sender bestillingen din så raskt som mulig, normalt 1-3 virkedager etter mottatt bestilling. Leveringstider er kun gitt som retningslinjer og tar ikke hensyn til mulige forsinkelser forårsaket av eksterne faktorer.

Hvis ikke leveringstidspunkt fremkommer under bestillingen, skal varen leveres til deg uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen har funnet sted. Levering av varen skjer på sted og tidspunkt som er spesifisert i ordrebekreftelsen, med mindre annet er særskilt avtalt.

Dersom pakken er kvittert levert, men kjøperen likevel ikke har mottatt den, er det kjøpers eget ansvar å melde fra om dette.


ANGRERETT
Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan du som kjøper angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven. Det forutsetter at innholdet er uåpnet og forsegling ikke er brutt.

Ved bruk av angreretten må du gi oss beskjed innen 14 dager etter at du har mottatt varen fra oss. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.

Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Du som kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema eller e-post).

Angrefristen begynner å løpe:
Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter at varen er mottatt.

Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.

Dersom du ikke har mottatt informasjon om angrerett og angrerettskjema ved levering av produktene, utvides angrefristen til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Dersom du allikevel mottar informasjon om angrerett i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen du mottok opplysningene.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til oss uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Du som returnerer varen må dekke de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller du ikke har mottatt opplysninger om at det er vi som skal dekke returkostnadene.

Selger kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.

Du kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan du bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.

Vi er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til deg uten unødig opphold, og senest 14 dager fra vi mottok melding om at du ønsker å benytte angreretten. Vi har rett til å holde tilbake betalingen til vi har mottatt varene fra deg, eller til du har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.


FORSINKELSE OG MANGLENDE LEVERING - RETTIGHETER OG FRIST FOR Å MELDE KRAV
Dersom vi ikke leverer varen eller leverer varen for sent i henhold til det som er avtalt, kan du i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren. Dette gjelder kun hvis det er selger som har skylden i forsinkelsene.

Oppfyllelse
Du kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse fra oss. Du kan imidlertid ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som vi ikke kan overvinne, eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selger at det står i vesentlig misforhold til din interesse i at vi oppfyller. Skulle vanskene falle bort innen rimelig tid, kan du som kjøper likevel kreve oppfyllelse.

Du som kjøper taper din rett til å kreve oppfyllelse om du venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Heving
Dersom selger ikke leverer varen på leveringstidspunktet, skal du oppfordre oss til å levere innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse. Dersom selger ikke leverer varen innen tilleggsfristen, kan du heve kjøpet.

Du som kjøper kan imidlertid heve kjøpet umiddelbart hvis vi nekter å levere varen. Tilsvarende gjelder dersom levering til avtalt tid var avgjørende for inngåelsen av avtalen, eller dersom du har underrettet oss om at leveringstidspunktet er avgjørende.

Leveres varen etter tilleggsfristen forbrukeren har satt eller etter leveringstidspunktet som var avgjørende for inngåelsen av avtalen, må krav om heving gjøres gjeldende innen rimelig tid etter at kjøperen fikk vite om leveringen.

Erstatning
Du som kjøper kan kreve erstatning for lidt tap som følge av forsinkelsen. Dette gjelder imidlertid ikke dersom selger godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor selgers kontroll som ikke med rimelighet kunne blitt tatt i betraktning på avtaletiden, unngått eller overvunnet følgene av.


MANGEL VED VAREN
Hvis du oppdager en mangel ved varen må du gi oss. Beskjed om dette innen rimelig tid etter at det ble oppdaget. Dette burde skje innen to måneder fra mangelen ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget. Reklamasjon skal skje seneste to år etter at du mottok varen.

Selger vil levere produktene i samsvar med spesifikasjonene som er oppgitt på madeitcosmetics.no. Manglende levering, feilsendinger, skader og eventuelle andre mangler ved produktene skal meldes til kundeservice på info@madeitcosmetics.com. Vi dekker returporto hvis manglene ved produktet skyldes forhold du som kjøper ikke er ansvarlig for.

Mangler blir normalt rettet gjennom omlevering. Retur av produktene gir deg ikke rett til å få tilbake kjøpesummen med mindre du har rett til å heve kjøpet etter forbrukerkjøpsloven eller benytter angreretten innen tidsfristen.


ENDRINGER AV PRISER, VILKÅR M.M.
Vi forbeholder oss retten til å endre priser, kjøpsbetingelser, retningslinjer for personvern og innholdet og sammensetningen av produkter og tjenester. Endringer varsles gjennom informasjonstekst i hensiktsmessige kanaler.


KONFLIKTLØSNING
Klager rettes til oss innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller forbrukerradet.no.